Friday 31 January 2014

Nu var det länge sen.

Och OJ, vad hände och vad jag har glömt bort den här bloggen. Men visst, jag hade den bara för några dagar och jag skrev på engelska som gjorde att det vara asa svårt. Men ok, det har hänt saker och då kanske inte så goda saker alla gånger.

Jag är uppe över 120 kg i kroppsvikt vilket inte var planen utan att slimma ner mig själv till kropp och sinne. För tillfället är jag sjukskriven då jag är i en begynnande depression och vill bara ifrån den nu. Det är bra, det räcker med ont nu. Själen är som ett ihop sytt skrubbsår och det går ju inte bra. Sy skrubbsår gör man ju inte.

Men iallafall, jag går i samtal och det tog mig 1,5 år innan jag erkände för mig själv att jag ÄR i en depression utan ansåg hela tiden att jag skulle "bara" ta mig i kragen och göra mer av allt det goda och vips så skulle jag må bra igen, men det tycktes inte funka. Då gjorde jag mer av samma, alltså ansträngde mig ännu mer i att "ta tag i kragen" och djupare föll jag.

Få se var det slutar nu.

No comments:

Post a Comment